13.04.2012

Deli yine beni buldu




Hersey harikaydi hani iste tamam ben artik buradan emekli olurum dedigi bir is vardir ya herkesin oyle basladi. Son derece verimli bir is gorusmesi CVmi yolladigim gunun ertesi sabahi 9:00'da sirket sahibinin arayip beni hemen gorusmeye davet etmesi.. aman biz istedik bir goz Allah verdi iki goz deyip isi daha ogun aldigimin bana beyan edilmesi… evime 10 dakika mesefade olmasi filan zaten ruyadayim saniyordum. Ustelik tam bu gorusmeden 1 hafta kadar once de aynen boyle bir is ismarlamistim evrene. Sesim duyuldu yuppiii derken o da ne baslayali bir hafta olmadan calisma saatlerim ve gunlerim degistiriliyor hersey de bir hayir vardir deyip kabul ediyorum hic de gocunmuyorum artik keyf hanimefendisi ( lady leisure derlerdi bana da ondan) olmakta sikildigimdan midir nedir nasil bir hevesle gidiyorum ise gule oynaya atlaya ziplaya. 
Sabahlari kalkiyorum dusumu aliyorum makyajimi yapiyorum cesit cesit giyinmis bir halde dusuyorum yollara. Once oglumu okulunda indirip isime devam ediyorum. Ruya gibi dedim ya 10 dakika da oglumun okulundayiz oradan da 7 dakikada ben isyerimin kapisinin onunce park ediyorum.
Gelelim isteki ikinci cuma gunune .. ben ki yillardir kimse bana birak bagirmayi ters bile bakmamis patron basladi avazi ciktigi kadar bagirip kufur etmeye telefonda calisanlardan birine. Nasil gerildim o an oradan cikip gitmek istedim. Yaptigi etik olmadigindan midir basima gelecekleri sezinledigim icin midir bilemiyorum orada ona karsi muthis bir antipati duydum bile.  Bunun uzerine telefonu kapatip basima dikildi ve bana ‘hic alinma uzulme benim halim tavrim boyle ben 43 yasindayim ve bu saatten sorna degisemem gun gelecek sana da bagiracagim uzerine alinma seninle alakasi olmayacaktir muhtemelen ama ben patronum, ben hakliyim ben bagiririm ‘ dedi.
 Ben hayatimda bu kadar sindigimi hatirlamiyorum n’oldu da benim bu harika ismarlama isim daha ilk haftadan hayallerimin icine ediyor…
O hafta sonu bana uyku evdekilere huzur yok tabii. Pazartesi sabahi ise giderken bir kalp carpintisi bir gerginlik  ve takip eden bir hafta daha boyle giderken patron beni aradi. ‘Nil, hergun ofise korkak bir fare gibi gelip sadece isini yapip cikip gidiyorsun?’ ‘Evet’ dedim. ‘cunku korkuyorum hazirlikli ol birgun sana da bagiracagim dedigin icin ben bir haftadir uyku uymuyorum ve ise kalp carpintisi ile geliyorum’ Tabii orada diyecek baska bir sozu olmadigi icin o sadece lafin gelisi soylemis, niye bagirsinmis benden once calisana 4 yilda bir kere bagirmis ki kulliyen yalan birlikte calistigimiz 2 ay boyunca benim gozumun onunde kadini 2 kez aglatti hic yok yere.  Dedimki: ‘ben huzurlu bir ortamdan geliyorum ve 18 yasimdan beri de kimse bana bagirmadi ve birgun bagiracak olma ihtimalin bile benim rahatsiz olmama yetiyor bagirdiginda ne ile karsilacagini dusunmek istemiyorum’  Ben ona oyle dememisim ugras benimle huzur verme bana demisim sanki.

Efendim A tipi kisilik nedir biliyor musun dedi bana bu konusmamizdan yaklasik 2 hafta sonra. Cabuk sinirlenen aceleci her isin zamaninda yerine gelmesini isteyen bu hatta hic imkansiz dahi olsa tutturup  illa yerine getirilmesini isteyen kisilik tipi diye anlatti bir cumartesi sabahi kendisini bana yine telefonda.
Halbuki hayal gucunun cok genis ve zengin olmasindan dolayi yalani kolaylikla uretebilen, uzerine vazife olmayan her seyi merak eden kafasinda binbir dusunce olan ve sinirleri kolay kolay yatismaya musait olmayan her an her seye patlamaya hazir bomba gibi oldugunun farkinda degil. Kocasi bile ofise bir gun yine etrafi talan ettikten ve istedigi yaniti alamadiktan sonra bana donup bilgiclik tasladiginda orospulugu  birak da herkes isine baksin (stop bitching people around) diyecek kadar onun hal ve tavirlarinin farkinda.
Bu bana dedi ya ben A tipi kisiligim diye e ben altinda kalmadim tabii ‘sen bana soyluyorsun ya neden cekiniyorsun diye ben sana soyleyeyim dedim sonunda, ben is  yerinde profesyonelce davrandigim icin benim nasil bir insan  oldugumun belki farkinda degilsin ama ben de A tipi bir kisilige sahibim iste bir gun gelir de bu kisilik catismasi butun emeklerin ve zamanin bosa gitmesine sebep olursa diye  cekiyorum. Sana daha once de dedigim gibi bir gun gelir de catismaya dusersek olacaklardan cekiniyorum’ Yeterince acik oldugumu dusundugum bir cumartesi sabahi ailecek kahvalti ederken kahvaltimi bolup onunla yarim saat telefonda konusuldu bunlar.  Bu arada benim yaptigim isi oylesine harika yapiyorum ki biran once tam zamanli baslamami istedigini ozellikle haftalardir haber alamadiklari birine bir onceki gun yazdigim e-maili oylesine dusturlu ama bir o kadar da tatli sert bulmuski bir kez daha is gorusmesi yaptigi kisilerin icinden beni sectigi icin kendini kutluyor. Ve hatta ulkeden ayrildiginda sirketin basina beni getirmek istedigini soyluyor.

 Deli beni mi bulur evet yine beni buldu ve ise basladigimin ikinci ayinda artik o ofisi dar etti ne benim sessiz kalmam ne sabir cekmem ne yol boyunca okudugum dualarin yetisemedigi aslinda belki de yetistigi diyelim eger o persemce kalp krizi gecirmediysem belki de dualarin faydasidir. Nasil ciktigimi nasil eve geldigimi bilmiyorum... artik rahat uyuyorum cunku yarin bir psikopatla yanyana olmak zorunda degilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder