19.04.2012

Pijamimi ters giydim



Sen kucukken etrafindaki yaslilar esyalarini ters giyme isin ters gider dedigi oldu mu hic? Merdivenlerden inerken hem batil inanc bu diyorum hem iki kat dikkatli indim ama pijamamin altini ters giydigim halde duzeltmedim henuz. Yazik degil mi bana bu yasta yapismis kalmis hucrelerime sinmis.. kucucuk cocugun beynini acimasizca programlamak sonra yillarca bununla yasamak zorunda birakmak.  (Eklemeden gecemeyecegim konuyla alakasi yok ama…Yillar once tanidigim biri de atletini ozellikle ters giyerdi annesi atletin dikisleri batmasin diye  cocuklugundan beri ters giydirirmis kuzusuna atletini bu da boyle bir anim.)
Terliklerimi merdivenin basinda cikarmisim bir de ne goreyim biri ters donmus birakir miyim onu oyle aninda duzelttim,  terlik de ters donerse birinin olum haberini duyarsin derlerdi ama bak bunu kim derdi hatirlamiyorum.
Beni en cok korkutan da buyuklerime cevap verdigim icin dilimin ensemden cikacagiydi. Cocuklugum dilimin bir gun ensemden ciktigini hayal ederek gecti tipki simdiki gibi haksizliga hic gelemezdim. En cok da o halde olursam konusamayacak olacagima uzulurdum. Benim gibi bir insan konusamazsa n’apar yazar iste boyle. Yok cok sukur dilim filan cikmadi ensemden henuz!  Ha bu batil inanclarin en igrenci de gece sakiz cigneme olu eti cignersin o ne yaa?

Ama simdi dusundugumde hepsi buyuklerin rahati icin tasarlanmis batil inanclar. Kimse terligini bir yana firlatmasin, gece sakkudu sukkudu sakiz cigneyen bir kac cocuk olsa simdi etrafinda gecenin sessizliginde kim bilir ne gicik bir sestir o. 

Mesela Ingilizlerin de cam agacini noelden neredeyse bir ay once  kurduklari halde yeni yilin ilk gunu kaldirmazlarsa ugursuzluguna inanmalari, evin icinde acilan semsiyenin ugursuzluk getirecegine inanmalari da bizim ters donen terlikle ayni amaci tasiyor. Zaten bir aydir salonun bas kosesinde yer alan cam agacinin altindan hediyeler kalmis butun camin igneleri dokulmus tabii taze camsa, bir aydir supurulmeyen agacin alti les vaziyette oldugundan daha fazla tahammulu kalmayan annelerden ciktigi apacik ortada. Cunku yeri degismis mobilyalar yuzunden aliskin oldugu temizlik rutinini de yerine getiremiyor insan Aralik ayi boyunca. En tehlikelisi semsiye o incecik uclari bativerirse insanin bir yerine nedense en cok da semsiyenin goze batabilecek bir kapasitesi var gibi gelir bana hep hic sevmem semsiye kullanmayi yagmurda dahi kullandigim gorulmemistir. Ha bir de merdiven alti var o da cok yerinde bir batil inanc dusunsene ya merdivenin altindan gecerken carpsan yukardaki adam dusecek hem kendi canina hem tepedeki adamin canina kast etmis olacaksin…
Buyukler bilip soylemis ama biz yine de cocuklarimizi negatif seylerle kodlamayalim kendilerine verebilecekleri zarardan veya bize verdikleri rahatsizliktan soz edelim ki paranoyak olmasinlar ileriki yasamlarinda

Sahi bir de makasla oynama annen baban kavga eder vardi ne buyuk bir yuktur cocugun sirtina…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder